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STRATÉGIES KOLOSOWSKI
ÉTUDE DE MARCHÉ + ANALYSE ÉCONOMIQUE = BONNE STRATÉGIE
Notre mission.
Kolosowski Strategies a été fondée avec une philosophie claire : de bonnes données conduisent à de bonnes décisions.
Nous combinons les études de marché avec l’analyse économique pour aider les organisations à poursuivre les bonnes stratégies pour atteindre leurs objectifs.
Méthodologie de sondage .
Kolosowski Strategies mène ses recherches auprès d'un panel en ligne de résidents canadiens âgés de 18 ans et plus. Les répondants sont recrutés par le biais d'annonces en ligne. Ils ne sont jamais rémunérés pour leur participation aux sondages.
Afin de garantir un échantillon représentatif, tous les sondages sont pondérés par des variables démographiques. Celles-ci peuvent inclure l’âge, le sexe, le revenu, la géographie, l’affiliation politique et d’autres.
Notre fondateur.
Transparency
When publishing a poll, Kolosowski Strategies will always disclose:
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Who, if anyone, paid for and/or wrote the poll that was conducted.1
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The dates on which the responses were collected.
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The sample size of the responses.
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The unweighted demographics of the sample.
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The criteria used for demographic weighting of a question's responses.
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The method of response collection (e.g. online, IVR, live caller etc.)
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Our name.
Privacy:
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If any personal identifiable information is collected on respondents (e.g. names, email addresses, phone numbers, home addresses), it is not disclosed publically, to clients or business partners.
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Responses are anonymous. Although personal information may be collected while recruiting respondents, it is not tied to the responses that a respondent submits.
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Individuals under the age of 18 are not permitted to participate in our research.
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The principle of data minimization is used to ensure that only necessary data is collected on respondents.
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Participation is voluntary and passive data is not collected.
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In the event of an identified data breach, we would contact all current and former panel members by email, informing them of the details.
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Security:
Although there is always a possibility of untruthful responses being submitted, we take several steps to limit the scale of false responses and spam, which may include:​
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The use of unique URLs to prevent links from being shared.
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The expectation of unique email addresses for respondents.
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The expectation of unique IP addresses for respondents.
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The implementation of various anti-spam software including CloudFlare and CAPTCHA screening.
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Not providing any incentives (e.g. payment) to respondents.
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Respect:
Kolosowski Strategies values the importance of a vibrant and competitive polling industry. We recognize that differences in opinion and methodology between polling firms are a natural and positive factor in the industry. As such, we do not publicly comment on research conducted by other firms.
Notre fondateur.

Robert Kolosowski
Directeur général
10 ans d'expérience en études de marché et statistiques.
Travaux antérieurs effectués dans les secteurs bancaire, éducatif, de la lutte antiparasitaire et des logiciels.
Expérience de la gestion de budgets dépassant 1 milliard de dollars par an.
Rôles supérieurs dans plus de 20 campagnes électorales aux niveaux fédéral, provincial et municipal.
Licence en commerce en sciences économiques et de gestion.
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